Recenzje książek
Rekiny biznesu w mediach. Sztuka kreowania profilu publicznego, Aleksandra Ślifirska – wyrusz na szerokie oceany!
Długo szukałam profesjonalnej, ale zarazem ciekawej książki o budowaniu profilu publicznego. Większość pozycji była kalką utartych sloganów, nie wyróżniała się niczym oryginalnym. „Rekiny biznesu w mediach” to książka bardzo praktyczna i inspirująca. Opiera się na wiedzy osób pracujących w branży, mających doświadczenie, charyzmę i silną oraz rozpoznawalną markę. To istotne, aby wiedza nie była tylko teoretyczna. Na własnym przykładzie wiem, że nie lubię uczyć się z definicji, o wiele bardziej wolę realne case study.
„Rekiny biznesu” są kontynuacją bestsellera PWN z 2014 roku – „Medialne lwy dla rekinów biznesu. Sztuka świadomego wykorzystania mediów”.
Autorka książki, Aleksandra Ślifirska miała trudne zadanie – musiała zdobyć zaufanie swoich rozmówców. Myślę, że odniosła sukces. Pozycja ta pełna jest porad, ćwiczeń, cytatów, schematów oraz łatwych do zapamiętania grafik.
Książka to rodzaj poradnika. Dotyczy kreowania profilu publicznego, jak i budowania pozycji lidera w mediach oraz w swojej branży. Po „Rekiny biznesu w mediach” powinien sięgnąć każdy, kto chce wystartować ze swoim start-upem. Odbiorcami książki nie są tylko osoby pracujące, budujące swój biznes, ale również każdy początkujący — jako już prawie absolwentka coraz chętniej sięgam po tytuły, które pomogą mi w zaplanowaniu swojej przyszłości.
Co znajdziecie w tej książce? Pierwszy rozdział to część teoretyczna, zatytułowana „Humanistyka wizerunku”. To wstęp objaśniający, dlaczego ważne jest budowanie swojej marki osobistej oraz własnego wizerunku. Kolejne strony to już głębsze wody, bo pojawia się część bardziej praktyczna, podzielona na słowa klucze: słuchanie, wolność, innowacja, otwartość, piękno, spójność, zmiana, konsekwencja, inspiracja. W każdym rozdziale poznacie konkretną sylwetkę znanej osoby. Na końcu znajduje się część z ćwiczeniami, które pozwolą wykreować własny profil publiczny.
Autorka przeprowadziła wywiady z takimi osobami jak:
• dr Henryką Bochniarz, ekonomistką, współtwórczynią Kongresu Kobiet, liderką polskich przedsiębiorców, jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce,
• Piotrem Voelkelem, przedsiębiorcą, współwłaścicielem Grupy Kapitałowej VOX, znawcy dizajnu i mecenasem sztuki,
• Rafałem Brzoską, prezesem spółki giełdowej Integer.pl, twórcą paczkomatów,
• dr Ireną Eris, doktorem farmacji, założycielką Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris,
• Jackiem Santorskim, psychologiem społecznym, zdrowia i biznesu, twórcą Akademii Psychologii Przywództwa,
• Rafałem Bauerem, autorem bloga „O biznesie bez ściemy”,
• Jarosławem Zagórowskim, byłym prezesem Jastrzębskiej Spółki Węglowej SA,
• Joanną Przytakiewicz, dyrektorką artystyczną marki La Mania.
Kocham literaturę, a więc byłam mile zaskoczona, gdy w „Rekinach…” znalazłam wiele cytatów i odniesień do książek! I to cytaty z klasyków! Autorka udowadnia, że pisząc o biznesie, istotne mogą być słowa i literatura. Ślifirska podkreśla, że nie lubi pozycji typu „Jak zarobić pierwszy milion”. Ja też nie gustuję w tego typu książkach. Dlatego bardzo cieszę się, że na rynku polskim pojawiły się „Rekiny biznesu w mediach”. Są niczym powiew świeżego powietrza wśród wszystkich przeintelektualizowanych książkach, które obiecują wszystko, a dają nic.
Muszę pochwalić oprawę książki. Sama okładka jest minimalistyczna, zachowana w granacie, ulubionym kolorze PR-owców. Jednak środek to już coś innego – piękne zdjęcia, ikono grafiki, cytaty, wypełnione tekstem marginesy, które wyjaśniają niektóre pojęcia, dopełniają wywiady i omawiane zagadnienia. Na zdjęciu ta książka wygląda gorzej, dopiero gdy zobaczycie ją na żywo, weźmiecie do ręki, to przekonacie się, że przy samej oprawie wykonano sporo pracy. Duży plus, bo cenię sobie książki, które są po prostu dobrze wykonane. I wyglądają elegancko.
Podsumowując, książka pod względem merytorycznym i wizualnym całkowicie spełniła moje wymagania.Warto mieć taką pozycję w swojej biblioteczne, nie tylko świetnie się prezentuje, ale również zawiera w sobie mnóstwo wiedzy na temat kreowania profilu publicznego, a przecież to zagadnienie dotyczy każdego z nas!
Polecam nie tylko osobom zainteresowanym tematem, ale także laikom, którzy znajdą w „Rekinach…” wiele przydatnych pojęć, jak i zaczną swoją przygodę z marką osobistą i profilem publicznym. Najlepiej uczyć się na przykładach, ta teoria sprawdziła się również w tym przypadku, wiele wyniosłam z tej książki i pewnie jeszcze nieraz po nią sięgnę.
Ocena: 5/5
Recenzja: Gabriela Rutana (Gaba)
Za możliwość przeczytania książki i wypłynięcia na szerokie wody dziękuję,
INFORMACJE:
Rok wydania: 2016
Wydawnictwo Naukowe PWN
Kategoria: ekonomia, public relations
Liczba stron: 212
Rok wydania: 2016
Wydawnictwo Naukowe PWN
Kategoria: ekonomia, public relations
Liczba stron: 212
Post a Comment