Najlepsze cytaty z książek, które właśnie przeczytałam #1


Uwielbiam cytaty. Gdy czytam, zawsze je zaznaczam i wpisuje do swojego kajecika. Cztery niesamowite książki, każda inna – dwie z gatunku fantasty, dwie przenoszące nas do współczesnego Nowego Yorku, gdzie miłość i przyjaźń są skomplikowane, jednak wciąż bardzo ważne.
ODYSEJA NOWOJORSKA, KRISTOPHER JANSMA
Gdybyśmy mieli więcej czasu, więcej pieniędzy, więcej cierpliwości; gdyby seks był bardziej udany, kawa smaczniejsza, buty nie przemakały, a parasole nie wywracały się na drugą stronę przy najmniejszym podmuchu wiatru. Pójdziemy na głupie układy. Dostaniemy awans albo wychodząc, podpalimy budynek. Stracimy zmysły.
Pierwsza reguła mieszkania w tym mieście, jakiej Irene się nauczyła, brzmiała: gdy tylko tu przybędziesz, musisz zacząć grozić, że stąd wyjedziesz.
Jestem w nastroju życzeniowym – powiedziała wreszcie.
- W jakim nastroju?
- Przestań, przecież jesteś poetą. Tryb życzeniowy zakłada, że wszystko jest możliwe i niewykluczone. Hipotetyczne. Mam po prostu życzeniowy miesiąc.
- Życzeniowy marzec – przytaknął Jacob.
To miasto wręcz tętniło życiem. Już sama wędrówka po nim pozwalała podtrzymać życiowe funkcje. Pulsujące ulice miasta wypełniały jej żyły; jego aleje wypełniały jej tętnice; jego mieszkańcy przedzierali się wte i wewte jak zastawki w jej sercu. Po drugiej stronie Broadwayu ulica schodziła stromo w dół i jeszcze łatwiej jej się szło. Czuła się dokładnie tak, jak chciała się poczuć. Jakby powoli, stopniowo wpadała do wielkiej ciemnej rzeki.
 POCHODNIA W MROKU, SABAA TAHIR
Większość ludzi jest tylko iskierką w wielkim mroku czasu. Ale ty taka nie jesteś. Jesteś pochodnią w mroku. Jeśli tylko zechcesz zapłonąć.
Każda udana misja to seria katastrof, którym udało się w porę zaradzić.
ŚWIATŁO, KTÓRE UTRACILIŚMY – JILL SANTOPOLO
Może rzeczywiście lekarstwem na miłość, jest kolejna miłość.
Kocham cię, Lucy, tak jak wodór kocha tlen. To zupełnie inny rodzaj miłości. Elementarny.

Nikt inny nie widział we mnie tego co ty. Rozumiałeś mnie do głębi i nie chciałeś mnie zmieniać. Pragnąłeś mnie taką, jaka jestem. Darren pragnął mnie mimo tego, jaka byłam. Nie umiem tego lepiej wyrazić.
To właśnie miłość. Sprawia, że człowiek czuje się nieskończony i niezwyciężony, jakby cały świat stanął przed nim otworem. Niestraszne mu żadne przeszkody, a każdy dzień jest pełen cudów.
Jutro może nastąpić koniec świata. A w następny czwartek może mnie przejechać ciężarówka. Chcę żyć tu i teraz.
Niektóre relacje przypominają jej pożar, są tak potężne, wszechogarniające, majestatyczne i niebezpieczne. Możesz w nich spłonąć, zanim się zorientujesz, jak bardzo cię pochłonęły. Inne są podobne do ognia na kominku, który pali się jednostajnie, dając ciepło i tworząc przytulną atmosferę.
ZDRAJCA TRONU – ALWYN HAMILTON
(...) stosowanie zasady ,,oko za oko" doprowadziłoby do tego, że cały świat by oślepł.
 Napiszcie w komentarzu cytat z książki, którą ostatnio przeczytaliście! :) 
Gaba
Gabriela Rutana & Sylwia Czekańska. Obsługiwane przez usługę Blogger.