Najfajniejsze książkowe mamy!


Dziś jest 26 maja, a więc dzień Mamy! Wysyłam wszystkim najlepsze życzenia, abyście zawsze były uśmiechnięte, pozytywnie nastawione i otoczone miłością.
Z tej okazji przygotowałam mini zestawienie najfajniejszych książkowych mam, które od razu polubiłam:

1. Frannie, czyli mama Hazel z „Gwiazd naszych wina” Johna Greena. Ciepła, zabawna i inteligentna. Dla swojej córki zrobiłaby wszystko, nawet pojechałaby do Amsterdamu! Pełna uroku, genialnego poczucia humoru, który odziedziczyła po niej córka. Ma dobry gust, bo kupuje Hazel śliczne sukienki. Bardzo fajna mama!



2. Rosie, którą znamy z książki „Love, Rosie” Cecelii Ahern mimo młodego wieku w roli matki poradziła sobie doskonale! Jej córka Katie stała się dla niej najważniejsza. Rosie jest dla niej mamą, ale także przyjaciółką. Udowadnia także, że młoda osoba może poradzić sobie z macierzyństwem i stworzyć dom pełen miłości. Rosie wiele poświęciła dla swojej córki, ale nigdy tego nie żałowała oraz nie dała po sobie poznać, co jest godne podziwu.



3. Vianne z powieści „Czekolada” Joanne Harris jest i d e a l n a. Bo kto by nie chciał, aby nasza mama robiła takie czekoladowe pyszności? Do tego wszystkiego jest to inteligentna, pełna zrozumienia i dobroci kobieta, która nie boi się niczego!



4. Judyta z „Nigdy w życiu” to kolejna supermama. Pokazuje, że mama może być wyluzowana, ale także surowa, gdy tak trzeba. Zabawna i roztrzepana, ale zaradna! Kocha swoją córkę i chce być dla niej najlepsza. Nie sposób jej nie lubić, bo niesie ze sobą dużo pozytywnej energii.



5. Kat Hall wkradła się od razu do mojego serca. To mama z książki „Zostań, jeśli kochasz” Gayle Forman, która ujęła mnie swoją rockendrolową duszą, ujmującą osobowością i tym magicznym czymś, co sprawia, że stała się moją ulubioną literacką postacią. Kat to mama, która potrafiła rozmawiać ze swoimi dziećmi, od razu wiedziała, kiedy trzeba wesprzeć je na duchu. Była po prostu kochana. Miała swój styl, który wyróżnia ją na tle innych bohaterek. Bardzo, bardzo fajna książkowa mama!



6. Dolores Solitano z „Poradnika pozytywnego myślenia” Matthew Quick’a jest przykładem mamy, która zawsze stanie po stronie syna, będzie go wspierać i pomagać mu choćby nie wiem, co się stało i jak bardzo by nie narozrabiał. Dolores cały czas wierzyła w Pata i to także dzięki niej udało mu się zacząć myśleć pozytywnie.
***
A może Wy macie inne przykłady fajnych mam z książek? Piszcie w komentarzach!
Przegotowała: Gaba Rutana

Brak komentarzy

Nowy komentarz? Super! Dziękujemy! :-)

Gabriela Rutana & Sylwia Czekańska. Obsługiwane przez usługę Blogger.